انتخاب برگه

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور ها یک منبع قابل اطمینان و متناوب از ولتاژ برق هستند که اغلب برای کاربرد های خانگی و تجاری استفاده میشوند.
دیزل ژنراتورها با استفاده از یک الترناتور(متناوب ساز) و یک موتور دیزلی برق تولید میکنند. برای بکار انداختن این موتور باید از سوخت استفاده کرد.نیروی این موتور توسط یک ژنراتور به یک جریان الکتریکی قابل استفاده تبدیل می شود و سپس جریان تولید شده به ساختمان هایی که به شبکه متصل هستند توزیع می شود.

زمان استفاده از دیزل ژنراتور

هنگامی که خانه ها محل های کاری و یا ساختمان ها دسترسی به برق ندارند ژنراتورهای دیزلی یک جایگزین ایده آل برای تولید برق محسوب میشوند.در شرایطی که در بعضی از محل های ساختمانی امکان دسترسی به یک شبکه برق غیرممکن است یا یک کشتی حمل و نقل نیاز به انرژی برای سیستم های ناوبری و نیروی دریایی دارد ولتاژ تولید شده توسط یک دیزل ژنراتور می تواند کاملا کافی باشد.
هم چنین یک دیزل ژنراتور میتواند جایگزین یک منبع برق اضطراری(UPS) را نیز بگیرد.ژنراتور میتواند زمان قطع برق نیاز به یک شبکه برق را برطرف کند.این کار باعث می شود تا تمامی کسب و کارها,بیمارستان ها, فرودگاه هاو سازمان ها عملیات انجام شده و یا در حال انجام خود را حفظ کنند و همگی این ها میتوانند از این منبع برق در دسترس و قابل اطمینان بهره مند شوند.

فواید دیزل ژنراتور ها

دیزل ژنراتور ها یک جریان پیوسته از نیروی ولتاژ را فراهم میکنند بدون آنکه این جریان کم یا زیاد شود بنابراین کمک شایانی به تنظیم نوسانات میکند.
برای استفاده مداوم طراحی شده اند و اجزای متحرک کمتری نسبت به سایر انواع ژنراتورها دارند.در نتیجه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.تا زمانیکه شما تعمیر و نگهداری روزانه را انجام می دهید ژنراتور باید بدون هیچگونه وقفه ای در زمان های اضطراری و بحرانی عمل کند.

اجتناب از آسیب های احتمالی

اگرچه تصور میشود که که مصرف انرژی کمتر توسط دیزل ژنراتورها عمر آن را افزایش می دهد اما مسلما این موضوع بر خلاف واقعیت است.وقتی که از دیزل ژنراتور ها کمتر از ۷۰ درصد ظرفیتشان استفاده می شود موتور آنها تحریک و در نتیجه آسیب پذیر می شوند.
یکی از شایع ترین علل آسیب به دیزل ژنراتور ها زمانی اتفاق می افتد که آنها  under-loaded شده اند،بدین معنی که ژنراتورهای دیزلی کارایی بیشتری در هنگام کار با ظرفیت های بالا دارند.وقتی که از آنها برای وظایفی با ظرفیت کم استفاده می شوند شروع به ساختن کربن های داخلی میکنند.در نهایت دوده های باقی مانده از سوخت های استفاده نشده روی هم انباشته شدو میتوانند حلقه های پیستون را مسدود کنند.

بازدید کنندگان عزیز شما میتوانید از انواع دیزل ژنراتور مثل دیزل ژنراتور موتورسازان  و دیزل ژنراتور پرکینز و … دیدن نمایید.

منبع: https://www.criticalpower.com